Wednesday, December 02, 2009

Bittaufiq wannajah semua!




Ukhtiku,

Dulu semalam dan hari ini,
kau melihat generasi demi generasi
menghancurkan kehidupan mereka
dengan mengingkari Allah,
lalu kau tunduk kesedihan dan kebuntuan,
Kau benar-benar kebingungan dan bertanya;
'Apa yang harus aku lakukan
untuk menebus kelelahan umat ini?'

Jawabku,
'Bukankah kau adalah dai'e dan mujahid?'

Katamu lagi,
'Tapi langkahku terlalu lambat'

Jawabku,
'Kau lambat kerana kau sendiri sibuk dengan urusan duniamu,
mengejar impianmu dan lupa akan hari kebangkitan.
Pada hari itu amalmu terbentang,
tubuhmu terbuka.
Apakah di sana ada bekalmu?'

***

Pada akhir zaman, orang-orang yang memegang tali perjuangan itu bagaikan menggenggam bara api.Andai terus digenggam,hancur luluh jiwanya.Namun,andai dilepaskan,maka hancurlah dunia.

Jangan takut untuk berjuang kerana orang-orang yang berjuang ini memang dirintangi ujian.
Sesungguhnya Allah sentiasa bersama orang-orang yang sabar.

***

Kita hidup untuk perjuangan dan mati untuk kehidupan.
Syurga impian,redha dambaan.

***

Sahabat-sahabat,ayuh lakukan yang terbaik dalam 1st exam sem 2 yang bakal mendatang ini!Harapannya kita tidaklah tergolongan dalam kalangan orang yang menconteng arang pada agama sendiri.Ayuh,persembahkan usaha kita yang terbaik pada Allah.Selebihnya,biar Dia saja yang menentukan! Bittaufiq wannajah semuanya!

''Kita tidak mahu gerakan Islam dan barisan saf perjuangan Islam dipenuhi dengan longgokan sisa manusia yang tidak berkualiti. Membiarkan pencapaian masing-masing di dalam akademik pada tahap atas urat, adalah suatu pengkhianatan kepada ketinggian dan kemuliaan Islam."



Dek kerana sudah terbiasa study di saat-saat akhir,maka sekarang makin peritlah usaha untuk membetulkan tabiat diri yang satu ini. Maka diri perlu kreatif mencari solusi agar diri tidak lagi dizalimi oleh kecuain diri sendiri. Oleh itu,sahabat-sahabat,kalian telah saya berikan 'authority' untuk melarang saya membuang masa dengan perkara-perkara yang tidak mendatangkan apa-apa manfaat pada saya dan kalian.Kalau dah malas sangat tu,cepuk je! (bak kata Tqah,hehe) Jasa baik kalian amatlah saya hargai. Nanti bila-bila ada masa,umi buatkan kek special untuk korang ye! ;)

Bittaufiq untuk exam semua,samada pada para Dentist atau Doctors-To-Be. Oh,tidak dilupakan pakar Fizik kita,ukht Nik Nur Madihah. [See,i've told ya,u'll neva be forgotten!]

***

Notakaki: Anatomy,Histology,Physiology,Organic Chemistry,semua minta untuk dibelai. Al-Quran pula sentiasa memujuk diri agar sentiasa diberi perhatian. Komitmen persatuan pula tidak boleh dipandang sebelah mata,kelak merana lah semuanya. Ya Allah,berkatilah 24 jam masa yang Engkau berikan kepada diriku!


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...